افزایش عمرگل

افزایش عمرگل

همه ما برای شادبی و باطراوب ماندن فضای خانه سعی میکنیم از گل های طبیعی استفاده کنیم برای همین دوست داریم که عمر گلهایمان را نیز بیشتر کرده تا از آنها نهایت استفاده را ببریم . در این اینجا به چندین نکته و چندین راه حل اشاره میکنیم که بتوانیم با استفاده از آنها گل هایی که بلافاصله از مغازه خریداری میکنیم را به بهترین شکل نگه داری کنیم .

1- هنگام خرید گل هاتوجه داشته باشید که مغازه دار گلها را درون آب قرارداده باشد در واقع گل ها را از سطل آب انتخاب کنید .

2- اگر بعد از خرید گل بلافاصله به منزل برای قرار دادنش داخل گلدان آب برنمیگردید یادتان باشد که با خود حتما یک پارچه خیس برداشته تا ساقه ی گل را به آن بپیچید. یا کمی آب تا در این فاصله گل را از رطوبت جدا نکرده باشید .

3-یادتان باشد که حتما از یک گلدان تمیز استفاده کنید یاحتما گل هایتان را قبل ازقرار دادن داخل آن گلدان آن را حتما با آب و صابون بشویید.

4-حتما هر 2الی 3روز آب گلهایتان را عوض کنید . برخی گل فرو شان معتقدند که برای افزایش عمرگل ها میتوانید برای آن ها غذای گل تهیه کنید.

5- گل هایتان را در فضای خنک به دور از نور آفتاب و گرما قرار دهید . هر روز کمی ازساقه های گل رابچینید تا بتواندبهراحتی تغذیه کند .

6- یکی دیگه از راه ها این است که کمی وایتکس داخل آب بریزید تا حل شود ، در واقع با این راه به کشتن میکروب های مضر برای گل کمک کرده اید .(مواظب باشید که کم بریزید زیرا وایتکس زیادی باعث مسمومیت گل ها میشود)

7- قرص آسپرین و حل کردن سرکه هم به تمیزماندن آب گل ها کمک کرده عمر گل را بیشتر میند.

8- حتما ازآب سردبرای تعویض آب گل هایتان استفاده کنید.

9- راه بعدی این است که یک سانتی متر از ساقه ی گل را 45 درجه برش زده تا ازین طریق از ورود بیش ازحدهوابه داخل گل جلوگیری کرده باشید.

*نکته: برای نگه داری زر ها سعی کنید قدآنها از ظرفتان کوتاه تر باشد و سر ظرف را میتوانید سلفون بکشید ،زیرا تعریق باعث افزایش عمرگل میشود

شهر قم به دلیل آب و هوای گرم و خشکی که دارد کمی نگه داری گل ها را برای خانواده ها دشوار میکند ما درگلکده قم سعی کردیم چندین راه حل برای شما ارائه دهیم .

برای دیدن نمونه کارهای دسته گل کلیک کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *