پرورش و نگهداری از گیاهان

پرورش و نگهداری از گیاهان

برای نگه داری از گیاهان وطراوت آنها چندین راه ورعایت چندین اصول وجود دارد به طورمثال آب دادن به میزان کافی ، قرارگرفتنش درمقابل نور کافی خورشید که برای هر گل میزان درخواست این نوزارجانب خورشید کاملا متفاوت است.

غذا دادن به گیاهان و نگهداری آنها از شته و قارچ همه این ها عواملی هستند که به طراوت و شادابی گل هایمان کمک میکند.

نگهداری گیاهان در منزل افسردگی و دلمردگی را از خانه دور میکندو شادی ونشاط به خانه میبخشد.در این مقاله هر مورد را به طور جداگانه بررسی میکنیم.

1-غذا دادن به گل و گیاه یکی از مهم ترین کارهایی است که بایدانجام بگیرد.گیاه هم یک موجود زنده است ونفس میکشدپس بهتراست دریک ماه دوبار به فاصله 10 الی 15 روز را به غذا ادن به گیاهانتان بپردازید.

2-برای جلوگیری از شته زدن و قارچ درون خاک یک حبه سیر قراردهید، بوی بد سیر باعث میشود که شته نتواند به گیاه شمانزدیک شود.

3-هنگامی قصدسفر داشتید اگر کسی نبود که گلدانتان را به او بسپارید نگران نباشید راه حل اول اینکه میتوانید گلدانتان را تا نیمه داخل آب قرار دهید تا گلدان آب مورد نیازش را از طریق ریشه جذب کند راه دوم اینکه میتوانید یک حوله خیس زیر گلدان ها پهن کنید .

4- سعی کنید فضای خانه را برای گلدان هایتان مرطوب نگهدارید به خصوص در هوای سرد و خشک زمستان.که برای این کار بهترین راه استفاده از دستگاه بخور است.

5- سعی کنید به گل هایتان با عشق رسیدگی کنید، یا برای آنها گاهی موسقی ملایم پخش کنید این کار به گل ها انرزی مضاعف میدهد و در رشد و نمو آنها موثراست.

6- از آب بدون کلر استفاده کنید ،برای این کار بهتر است آب گل ها را 2-3 ساعت در محیط خانه بگذاریم تاکلرآن ته نشین شود.

7-اگر تخم مرغ آبپز کردید اب ان را دور نریزید. چون با دارا بودن املاح معدنی بهترین اب برای گل های شما است  .

8- هر چند وقت یکبار گیاهان خود را هرس کنید.

سایت گلکده قم با معرفی چند گیاه آپارتمانی شما را در انتخاب بهتربرای خرید یک گیاه مناسب برای آپارتمان شما کمک میکند .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
احساس رایگان برای کمک!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *